25.11.09

Teisibased mõtted

Tavaline tööpäev. Sain täna teada, et mu suurtöö on pärast mõningat viibimist toimetaja käes tagasi toimetusse jõudnud ja ootab nüüd pikisilmi, et ma vajalikud parandused ja mõningad toimetajaga suhtlemisel välja selitunud täiendused sisse kannaksin. Ilmselt lükkab see käsilolevat tööd oma nädala või paarigi võrra edasi, aga midagi pole teha... Tuleb nähtavasti veel kord ka kogu tekst läbi lugeda: ma olin omapoolsete märkuste panemisel üpris tagasihoidlik, sest teos on ikkagi päris teaduslik ja sellena arvatavasti ka oma formaalselt populaarteaduslikust vormist hoolimata üsna kitsale lugejate ringile "pealeminev", kes selliseid märkusi kuigi palju ei vaja, aga võib-olla tuleks neid siiski mõõdukalt lisada, et "populistlik" olla... :-)

Vastu õhtut helistas üks tuttav ja esitas küsimuse, mida ma oma vabakutselise tõlkija karjääri jooksul olen õige mitu korda kuulnud: kas ma olen FIE või firma või mis? Ja ka tema oli veidi jahmunud, kui ma vastasin, et pole ma mingi FIE ega firma, vaid Marek Laane :-) - nii jahmunud, et küsis lausa üle! Aga jah, nii see on, minu ainuke iseloomulik "äriline" tunnus on nimi ja ei midagi muud. Vestluses klaarus ka välja, et ainuke reaalne asi, mis sellise staatuse puhul võib negatiivne olla, on tervisekindlustuse puudumine ehk teisisõnu ei saa vajadusel arstiabi järele isegi mitte loota Haigekassa abile ja toetusele. Mulle kui iatrofoobile (hmm, see pole päris õige sõna, aga mul ei tule paremat hetkel pähe) sobib see kenasti ja hästi, aga kindlasti on palju neid, kellele on Haigekassa kaart olulise tähendusega ja kes ei tahaks sugugi elada nii nagu mina...

Varraku raamatublogisse oli Marek Tamm kirjutanud ühe huvipakkuva loo kirjastuste sisemaailmast, nimelt sellest, kuidas on võimalik kõiksugu pakkumisi, olgu kodumaiste autorite/tõlkijate või välismaiste autorite esindajate poolt, tagasi lükata. Küll veidi teise kultuuri seest toodud näidetega, mis tuginesid ühe kanadalase kogemustele, andis see kena mõtteainet tegelikult ka selles suunas, kuidas üldse mis tahes pakkumisi tagasi lükata. Minagi vist olen pea kõiki seal toodud tüüpe kõikvõimalikes tõrjumistes ära kasutanud... "napp" ja "sarkastiline" on muidugi lemmikud :-)

Loetud: Tuna 2/2009
Vaadatud: Teadmata kadunud (Kanal2), Merejalaväelane (TV3), Vastasseis (TV3), Angela pilk (TV3)

No comments:

Post a Comment