8.11.09

Laubased mõtted

Poolenisti tavaline tööpäev. Päeva esimese poole hõlmas suuresti esinemine IT kolledži korraldatud Vaba Tarkvara Üritusel ja sellega seonduv. Üritus oli ilmselt nagu ikka - ma pole neil nagu eriti käinud, sestap ei oska hästi võrrelda. Ise muretsesin eelnevalt veidi, et kas ettenähtud pooleks tunniks juttu ikka jätkub, aga selgus, et juttu jätkus rohkemaks... :-) kuni kolmveerand tunni möödudes korraldaja juba tõsiselt näpuga randmele osutama hakkas :-) Tegelikult jutuga (mille teatavaid raame võib näha mõne päeva tagusest sissekandest "Mõned viited vaba tarkvara tõlkijale") jäin isegi täiesti kenasti kavandatud aja raamidesse, sest tõlkimine on ju selline asi, millest võib rääkida kas kaks ööpäeva jutti või ka ainult kaks minutit, ühtmoodi targaks saab jutu peale ikka :-) Aga praktilise tõlkimise näide läks veidi pikemaks: esiteks on sülearvutid mu meelest väga ebamugavad, just klaviatuuri mõttes - nad ei ole nii väikesed, et sees võiks käia see klõps, mis lülitab sõrmed ümber, aga ka mitte nii suured, et nende peal saaks korralikult tegutseda. Ja muidugi olid ka mõned tarkvaralised iseärasused, mis asja veidi pikendasid. Aga igatahes sai üks pisike täiendus Fedora üsna armetus olukorras tõlgetesse ära tehtud ja võib-olla oli kellelegi sellisest praktilisest demonstratsioonist isegi kasu...

Ma ei olnud muidugi ainuke esineja. Minu järel kõneles Margus Ernits virtuaalsetest laboritest. See teema jäi mulle küll väga võõraks: ma sain isegi enam-vähem aru, mis asjad need on ja milleks neid võib vaja minna, aga on äärmiselt väheusutav, et ma ise nendega kunagi kokku puutuksin. Seejärel tutvustas põhikorraldaja Lauri Võsandi Nokia tuttuut, vist veel poelettidelegi mitte jõudnud N900 nimelist, hmm, asjandust. See kasutab Maemo nime kandvat tarkvaraplatvormi, mis on ka minu kõrvu päris palju jõudnud: et Nokia ostis mõne aja eest ära norralaste Trolltechi, mille toodanguks on Qt, millele omakorda baseerub KDE, ning selles uues N900-s on juba ka see Qt sees ja kasutusel, siis on ka päris paljud KDE rakendused võtnud ette enda kohandamise Maemo vajadustele. Aga üldiselt jättis see seade mind suhteliselt külmaks: tore, et sellega ka helistada saab, aga nii pisikest asja arvutina kasutada... no see nõuab ikka erilist ajuehitust, mida mul ei ole - juba klaviatuur, ehkki normaalse klaviatuuri moodi, mitte mobiiltelefonide laadne, on nii pisike, et sellega ei saa nagu midagi ette võtta või on see äärmiselt tülikas (see on muidugi mu isiklik seisukoht, kindlasti on inimesi, kellele see raskusi ei valmista, nagu võis ka esitlusel näha...). Samas muidugi paljud asjad saab puuteekraaniga ära teha, mis on ju päris mõnus, nii et jah...

Ettekannetele järgnes siis "installfest" ise, millel ma väga pikalt ei viibinud, seda enam, et ma ise seal millegi paigaldamisega ei hakanud tegelema - peamiselt oli see Estobuntu inimeste ettevõtmine ja nemad seal ka õiendasid. Küll sai selle käigus arutatud mõningaid tõlkimisega seotud asju. Diskussioon oli huvitav ja võimalik, et annab ka mõningaid nähtavaid tulemusi. Aga et tegemist oli veel rohkem teoreetiliste aruteludega, siis ei ole põhjust siinkohal ja praegu sellel pikemalt peatuda.

Loetud: mitte muhvigi
Vaadatud: Vilde tee (TV3), Mu pruudil on mälukas (Kanal2)

Ilmunud tõlked: Vello Vikerkaar: ellujääjad (Postimees 07.11.2009)

No comments:

Post a Comment