13.8.09

Kolmabased mõtted

Täna oli siis tavaline puhkusepäev... või peaks ma ikkagi ütlema "tavaline tööpäev"? Hmm, ei teagi, mul on ju juba aastaid nüüd töö ja puhkus edukalt ühendatud ja ühitatud ja ma väga loodan, et see jääb nii ka edaspidi... et ma saan teha seda, mis mulle meeldib ja nii, nagu mulle meeldib ja nii edasi.

Igatahes tähendas see siis konkreetselt seda, et hommikuste tegemiste järel võtsin ette ja tõlkisin ära mõned Mandrivasse tekkinud uued stringid. Palju neid just polnudki, aga tarkvarapakettide kirjelduste kallale ma ka siiski ei söandanud asuda, see on ikka suur tegemine. Mitte et ma suurest tegemisest oleks pääsenud - kui ma seejärel asusin KDE kallale, siis seal ootas ees nii 1300 uue stringi jagu, mis pea kõik kuulusid ühte faili, nimelt sellesse, mis võimaldab X'i ekraanisäästjate seadistusdialoogide sisu tõlkida. Need tekstid tulevad väljastpoolt, X'i ja selle ekraanisäästjate arendajate poolt, ning tolles failis (kxsconfig) uuendatakse neid nii iga aasta-paari tagant ja alati on siis neid uusi või muudetud stringe nii et vähe pole... Aga õnneks on see üsna loominguline tegemine: saab välja mõelda ekraanisäästjatele löövaid nimetusi ja muud sellist. Umbes pool sai tänasega valmis, ülejäänu jõuab loodetavasti homme.

Küll aga kuulus kindlalt igas mõttes "puhkuse" alla ristsõnade lahendamine, mida ma õhtuse telerivaatamise vahele usinalt tegin :-)

Käisin täna veel ka tavalisel ringil poes ja postkontoris. Õnneks oli ka ilm ilusaks läinud, nii et kui ma eile pidin ennast ikka tõsiselt veenma, et ma tahan ema juurde minna, siis täna läksin välja juba üsna hea meelega. Nojah, räigelt palav on muidugi endiselt, aga vähemalt olid pilved varjamas otsest päikesevalgust ja isegi sadas aeg-ajalt, tõsi, paraku mitte sel ajal, kui ma sattusin väljas viibima - aga ega alati ei saagi ju kõike head... Postkontoris, õigemini siis kandekeskuses ootas ees väike pakike paari raamatuga. See kandekeskuse asi on tegelikult päris mõistlik, tundub, sest need korrad, mis ma nüüd olen seda väisanud, on põhiliselt olnud sisseastumise ja paki vastuvõtmise vaev, ei mingit järjekorda. Võrreldes postkontoriga igatahes väga värskendav ja teretulnud vaheldus. Aga olgu siis ka mainitud paki sisu:

- The Clash of Cultures on the Medieval Baltic Frontier. Ed. A. V. Murray
- R. Scott Bakker. The Judging Eye

Õhtul vaatasin telerist Eesti-Brasiilia mängu. Eesti oli üllatavalt heal tasemel! Kaotus oli muidugi üsna oodata, vastas ikkagi maailma parim või vähemalt kindlalt parimate sekka kuuluv meeskond (no olgu, võib-olla ei olnud selles koosseisus, mis Eesti vastu välja pandi, kõiki võimalikke tähti, aga kindlasti ei olnud see ka teine või kolmas koosseis). Aga Brasiilia mäng oli, nojah, veidi hambutu. Ma kujutan ette, et Brasiilia lehed ei hinda seda võitu just väga kõrgelt ja rõõmsalt, sest mõne nädala pärast on neil juba ees MM-tsükli mäng Argentinaga ja kindlasti loetakse tibusid ka tänase mängu pealt... Õieti võiski Correios juba leida pealkirja "Luís Fabiano päästis Brasiilia alandusest Eestis" :-) Muidugi, see värav, mis Eesti võrku sahises, oli igati ära teenitud nii selles mõttes, et oleks olnud patt jätta nii hästi ette mängitud pall väravaks vormistamata, kui ka selles mõttes, et üldiselt oli siiski selge, et brasiillased on tugevamad ja väärivad igati võitu. Aga 1:0 tundus olevat samuti päris õiglane, sest selle mängupildi põhjal nad suuremat võitu ka just ei väärinud. Kuigi mäng ise oli päris hea, jättis mu meelest tublisti soovida väljakukohtuniku tegevus. Selge see, et brasiillased on ülemaailmsed tähed ja et Jupiterile on nagunii veidi rohkem lubatud kui härjale - selle psühholoogilise teguri vastu ju lihtsalt ei saa -, aga see vilistamine või mittevilistamine oli üldse veidi kaootiline: ehkki vahest rohkem brasiillasi soosiv, jäid ikka vilistamata mitmed olukorrad mõlemalt poolt, kus muidu oleks võinud vile kõlada. Aga no see tõrvatilk oli sedakorda piisavalt väike, et mitte mängust saadud positiivseid emotsioone alla kiskuda.

Loetud: Vikerkaar 7-8/2009
Vaadatud: jalgpalli sõpruskohtumine Eest-Brasiilia (ETV), Dexter (Kanal2), Kuritöö kodutänavas (Kanal2), Heroes (TV3)

No comments:

Post a Comment