1.8.09

Reedesed mõtted

Tavaline tööpäev oli, mida korraks katkestas poeskäik. Olin seda juba mitu päeva edasi lükanud, peamiselt hirmsa palavuse tõttu, aga nüüd, kus toidulaud oli kokku kuivanud nii napiks, et valida oli peamiselt mu erilise sibula-küüslaugusalati ja mee või nende kombinatsiooni vahel, tuli see siiski ette võtta. Õnneks oli ilmataat vastutulelik ja saatis kena ilma (nojah, tegelikult jäi väike vihm sel hetkel, kui ma oma käigu sooritasin, küll puudu, aga ega kõike head siis ka korraga ei saa...)

Jaanuse õhutusel, kes oli mures selle üle, kuidas ja kas üldse Bluetooth Mandrivas töötab, proovisin selle järele. Töötas küll, vähemalt põhimõtteliselt. Ka faile sai liigutada, olgu arvutist telefonile või vastupidi. Aga sellega ka kogu lõbu piirdus, mingit näiteks aadressiraamatu või veel teab mille sünkroniseerimise võimalust vähemalt Kbluetooth4 ja vähemalt minu telefoniga (SonyEricsson W850i) ei paistnud olevat. Võimalik, et see eksisteerib siiski kuidagi teisiti, olgu siis käsurealt või mõne muu rakenduse kaudu, aga nii palju aega ma sellele, vähemalt mu enda seisukohast üsna tähtsusetule asjale ka pühendama ei hakanud. Paaritamine oli õieti ka üsna imelik - algul ma isegi mõtlesin, et nad tõesti ei tunne teineteist ära, aga siis valisin Sinihamba menüüs "Send File" ja selle peale palutigi koodid sisestada. Faili enda saatmiseks tuli sama operatsioon teist korda ette võtta. Ei saa just öelda, et see "intuitiivne" oleks... aga vähemalt asja saab tehtud, kui tahtmist on. Loodetavasti paraneb KDE-s millalgi ka Bluetoothi lõimituse olukord, vahest isegi praegu n-ö playgroundi pagendatud KMobiletools ilmub uuel kujul tagasi või saab mingi asenduse. Sest ma oletan, et kui ka minu jaoks on see suhteliselt tähtsusetu featuur, siis leidub ka neid, kellele on piltide ümberkantimine, sünkroniseerimine, SMS-id ja teab veel mis palju olulisemad. (Võimalik on küll seegi, et tegelikult on juba praegugi olemas mõned korralikud rakendused, mis seda kõike ja enamatki võimaldavad ja et lihtsalt mul pole neid paigaldatud.)

Täna nägi ilmavalgust ka Mandriva sügisväljalaske teine alfa, millest ma tegin pisikese uudisnupu Pingviini. Suhteliselt hilisele ajale paistab lõpliku väljalaske ilmumine olevat lükatud, lausa novembri algusse, aga seda oli ka oodata, kui esimese ja teise alfa vahele nii pikk ajavahemik jäi.

Tänane Sirp oli muidu jätkuvalt suviselt tühjavõitu (vähemalt minu meelest, kes ma peamiselt tunnen huvi sotsiaalia, humanitaaria ja kirjanduse vastu ega oska miskit arvata luulest, millele mulle arusaamatul põhjusel kiputakse nii palju ruumi pühendama, kuigi mu meelest piisaks näiteks aastaülevaadetes luule kohta täiesti ka kolmest märkusest "avaldati ka luuleraamatuid"), aga siiski oli kõige selle keskel ka korralik pärl, nimelt intervjuu tõega suure ajaloolase Enn Tarveliga.

Päris huvitava ülevaate Eesti kirjastuste praegusest olukorrast andis Tänapäeva ajaveeb. Nojah, arve ega midagi seal just eriti ei olnud, selge see, aga ka niisugust põgusat ülevaadet oli huvipakkuv lugeda.

Loetud: Akadeemia 6/2009, Sirp 31.07.2009
Vaadatud: NCIS: Kriminalistid (TV3)

No comments:

Post a Comment